Motoryzacja

Charakterystyka cystern do przewozu paliw

Paliwo jest substancją niebezpieczną, dlatego musi być przewożone w szczególnych warunkach. Nie można do transportu wykorzystać pierwszej lepszej cysterny, a taką, która spełnia wymogi bezpieczeństwa, normy krajowe oraz europejskie. Jak jest zbudowana taka cysterna do przewozu paliw?

Jaka powinna być cysterna do przewozu paliw?

cysterny do przewozu paliwPo pierwsze, jej zbiornik musi być całkowicie szczelny, aby zminimalizować jak najbardziej ryzyko wycieku. Najczęściej do jego konstrukcji wykorzystuje się wysokiej jakości aluminium. Cysterny do przewozu paliw mają zbiorniki o różnej pojemności, może to być 6 tys. litrów, a nawet dwa razy więcej. Bez problemu zatem znajdziemy taką cysternę, która wpasuje się w nasze oczekiwania. Bardzo ważne jest jednak to, aby zbiornik wyposażony był w czujnik przepełnienia – dzięki temu będziemy wiedzieli zawsze, ile paliwa znajduje się akurat w cysternie. W konstrukcji cysterny wyróżnia się też wysokiej jakości włazy załadunkowe/rozładunkowe, które muszą posiadać odpowiednie pneumatyczne zawory denne. Ważny jest też właściwy układ pomiarowy, który może być grawitacyjny lub pompowy – wybór zależy od osoby, która zamawia cysternę. Co jeszcze? Oczywiście ważne są parametry techniczne zastosowane w podwoziu cysterny. Najczęściej natrafić możemy na cysterny do przewozu paliw z trójosiowym układem jezdnym oraz naprawdę dobrymi hamulcami tarczowymi. Opony cysterny muszą charakteryzować się idealną przyczepnością do podłoża, aby jazda cysternom była bezpieczna nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.

Oprócz tego w kwestii bezpieczeństwa należy pamiętać o światłach i reflektorze roboczym przydatnym podczas załadunku lub rozładunku wieczorem lub w nocy. To tylko ogólna charakterystyka cystern do przewozu paliwa, jednak można powiedzieć o nich o wiele więcej. Ważne jednak, by były całkowicie szczelne.

Możliwość komentowania Charakterystyka cystern do przewozu paliw została wyłączona