Szybkość ładowania strony a wyniki sprzedażowe

Projektantka najlepszej mody

Kwiecień 27, 2018 Informatyka 0

Współcześnie większość ludzi żyje w pośpiechu. Cenna jest każda minuta, a jakakolwiek zwłoka powoduje niezadowolenie. Nikt nie lubi czekać w kolejkach ani stać w korkach. Ta sama tendencja dotyczy sprzedaży online. Czas to czynnik, który odstrasza klientów od zakupów w danym sklepie i zachęca do ich dokonania w innym punkcie. Gdzie tkwi sekret wskazanej zależności?

Prędkość ładowania strony a zadowolenie klientów

szybkość ładowania stronyWiększość sklepów internetowy jest pełna zdjęć i opisów produktów, które są w nich sprzedawane. Zachęcające fotografie i interesujące teksty to podstawa sukcesu w tym biznesie. Czy jednak jedyna? Na pewno nie. Klienci, szukając idealnego dla siebie artykułu, porównują także jego ceny u różnych dostawców, warunki realizacji zamówienia, kwestie możliwych reklamacji itd. Niemniej jednak, często kluczowe znaczenie dla sukcesu danego sklepu internetowego ma szybkość ładowania strony. Dany sklep może mieć świetną ofertę, rewelacyjne ceny i zdjęcia, ale jeśli sam serwis będzie ładował się bardzo wolno, nie odwiedzi go zbyt wielu konsumentów. Dlaczego? Powodów jest kilka. Po pierwsze, w dobie powszechnego pośpiechu, mało kto ma czas na otwieranie wolno działających stron. Po drugie, szansa na zwrócenie uwagi klienta trwa zaledwie kilka sekund. Jeśli w tym czasie serwis go nie zainteresuje, to opuści go i odwiedzi inny. W sytuacji, w której dany sklep wolno się otwiera, gość najpewniej zamknie zakładkę przed ukończeniem ładowania i po prostu wybierze inny adres. Po trzecie, jeśli samo ładowanie serwisu długo trwa, to zachodzi ryzyko, że cała strona wolno działa. To irytujące, dlatego większość klientów porzuca takie portale i odwiedza te, które sprawnie funkcjonują od pierwszego do ostatniego kliknięcia.

Receptą na sukces sprzedażowy sklepu internetowego jest połączenie kilku czynników. Istotne są oferta, ceny i wygląd serwisu, ale kluczową wartością jest szybkość działania serwisu. Nawet najlepszy asortyment nie znajdzie nabywców, jeśli odstraszy ich strona, która wolno się ładuje. Aby podnieść atrakcyjność sklepu w oczach klientów, należy zadbać o jego sprawne i szybkie funkcjonowanie.